It's up to you...New. York. New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Etienne - WaarBenJij.nu It's up to you...New. York. New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Etienne - WaarBenJij.nu

It's up to you...New. York. New York

Door: Etienne

Blijf op de hoogte en volg Etienne

09 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

We hoefden gelukkig geen weken af te tellen, want als je laat boekt is de voorpret niet zo lang. Maar vandaag was het zo ver: vakantie. Wekkertje om 3 uur om daarna te constateren dat je makkelijk in een half uur naar Amsterdam kunt rijden. Met andere woorden, de reistijd naar Amsterdam kostte minder tijd dan de wachtrij op Schiphol. Na 1,5 uur stapvoets te zijn aanbeland bij de incheckbalie, mochten we door de douane. Alle spullen weer in de bak en wij een full body scan. De vlucht naar Frankfurt was een eitje. Kwartiert of 3 vliegen en toen op weg naar de volgende wachtrij bij de volgende douane. Maureen had de eer om apart nog een keer gefouilleerd te worden, maar uiteindelijk mochten we wederom verder.

De volgende vlucht was een stukje langer, maar het vliegtuig ook een stuk groter. Het vliegtuig was nog geen meter van z'n plek gekomen en Maureen besloot dat het tijd was om te gaan slapen. Dat hield ze de hele vlucht vol, behalve als de geur van eten haar neus bereikte. Gelukkig besloten de kinderen op een gegeven moment ook te gaan slapen, zodat Maureen op links tegen me aan lag en Kiki op rechts met haar hoofd in mijn schoot sliep en ik me dus, zonder te bewegen, moest vermaken met het, overigens prima, entertainmentsysteem van Lufthansa. Na de film Boss Baby, 2 surf documentaires, een documentaire over obstacle runs en The Wolverine landde we veilig op JFK. Op naar de volgende rij. Ook daar kwam weer een eind aan en na het afgeven van diverse vingerafdrukken en een foto mochten we op zoek naar onze koffers. Zoals gebruikelijk kwamen die als laatst. Een taxibusje bracht ons naar het hotel waar we 1600 uur aankwamen (2200 uur in Nederland). Aangezien iedereen had geslapen (behalve ik) hadden de dames voldoende energie om even New York in te gaan. Central Park is op loopafstand, dus via 5th Av (de luxe winkelstraat van NY) een rondje door Central Park gelopen. Daarna even opfrissen en wat eten. De energie was er nu wel uit, dus eten aan de overkant van het hotel. Daar moeten we vooral niet teveel woorden aan vuil maken. Kortweg: plastick bak volscheppen van een buffet, afrekenen op gewicht, plastic bestek en het bijna warme eten naar binnen werken. En toen, 24 uur nadat in Vlaardingen de wekker was gegaan, lekker slapen.

New York, zondag 9 juli 2017
Morgen is Kiki jarig. Dus de hele dag krijgen we de vraag hoe laat het in Nederland is. Ze is nu nl 6 uur later jarig en nu loopt haar zelfgemaakte aftelkalender in de war. Hoewel, op dit moment is het in NL exact 12 uur, dus ga ik nu toch maar even mijn kleine meisje feliciteren. Pa, ook gefeliciteerd en nog vele jaren!!!
Vanmorgen al vroeg wakker. Na het nog even gerekt te hebben gingen we 7:30 uur op zoek naar ontbijt. Leuke diner gevonden op Time Square met prima ontbijt. Isis en ik namen een uitsmijter met toast. Was lekker, maar waren zoveel eieren dat er bij elke hoest veren mee komen. Daarna tickets gekocht voor de hop-on hop-off bus. Lekker beetje rijden door NY. Uitgestapt bij de ferry naar Staten Island, want de kinderen wilden heel erg graag het Vrijheidsbeeld zien. Aangezien je de eerste dagen van de vakantie toch niet los komt van je werk, zijn we daarna naar Wallstreet gelopen. Kiki op de foto met de Charging Bull. Nou ja, op de foto met een paar 100 Chinezen en daar tussen een bronzen stier. Chinezen hebben het enorme talent om overal in de weg te staan of lopen. En aangezien het soms lijkt alsof we in Hong Kong zijn, slalommen we de hele dag tussen de Chinezen door en is het ons nog niet gelukt een foto te maken of te filmen zonder een pluk zwart haar midden op het beeld. Tegenover de bull staat tijdelijk het beeld van de Fearless Girl. Daar moet ik natuurlijk mee op de foto. En mijn eigen fearless girl Kiki.

Toen wij de laatste keer in NY waren was Ground Zero nog een bouwput. Nu is het een monument met grote watervallen op de plekken waar de gebouwen van het World Trade Center tot september 2001 nog stonden. Daarnaast staat nu de Freedom Tower. Voor het luttele bedrag van USD 140.- schoten we met z'n vieren 102 verdiepingen omhoog om een blik te werpen over New York. Prachtig helder zicht en alles zag er, op z'n Amerikaans, gelikt uit. Alleen de lift was al geweldig met een animatie op de wanden van de gehele lift over het ontstaan van New York. Toen we weer in de bus zaten sloeg de vermoeidheid bij de meisjes toe. Het is eind van de middag, dus slenteren we naar het hotel, drinken nog wat in de bar (ik nam een wijntje en die sloeg er zo in dat ik nu veel soepeler langs alle Chinezen slalom) en gaan zo op zoek naar iets te eten wat je niet in een plastic bak hoeft te scheppen.

Morgen nog een dag in The City That Never Sleeps en dan hebben we een verjaardag.....waar we vandaag een paar keer aan herinnerd zijn.

• 10 Juli 2017 - 13:16

Jannie En Dick:

Bedankt voor het verslag.
    We gaan alles op de voet volgen, zo nodig uitdelen aan belangstellenden.

Groetjes

Etienne

Het land wat dagelijks ons nieuws beheerst. Het land waar alles groter moet. Het land wat bestaat uit 50 staten en 325 miljoen inwoners. Waar 'In God We Trust' het motto is. The Star-Sprangled Banner het volkslied en de dollar het betaalmiddel. Dit is het land waar wij 3 weken doorheen gaan rijden en vliegen. Om te beginnen vliegen we naar The City That Never Sleeps. Van New York rijden we vervolgens naar Boston, Syracuse en de Niagara Falls. Dagje Toronto en dan Amish Country. In Washington gaan we kijken of de president thuis is om daarna te vliegen naar San Francisco. Dan rijden we via Monterey en Carmel naar Modesto. Via Modesto naar Yosemite National Park, Mammoth Lakes, Death Valley en Las Vegas. Vanuit de woestijn eindigen we onze reis in Los Angeles.

Actief sinds 03 Juni 2017